Vélemények óvodánkról

„Egy sziget, ahol érdemes kikötni, ahol jó gyereknek lenni, ahol még valódi értékeket közvetítenek.”

/K.Zs. édesapja/

 

„Nagyon jónak tartjuk, hogy minket is aktívan bevonnak az óvoda munkájába.”

/SZMK/

 

„Mivel bennünket, szülőket nem zárnak ki az óvoda életéből, a népi hagyományokat az egész családdal megismertetik az óvónők.”

/R.A. édesanyja/

 

„Nagyon tetszik az óvoda programja, és az, ahogyan azt a szülők és gyerekek felé sugározzák.”

/G.V. édesanyja/

 

„Tudatosan választottam gyermekemnek ezt az óvodát néphagyományőrző programja miatt.”

/B.A. szülő/

 

„Szorgos kis kezek gyakorlott mozdulatokkal szőtték rongyokból a tarisznyát, „körmönfonással” készültek a szalagok, hajpántok. Jó volt itt lenni, mert nem azt éreztük, hogy egy színdarab szereplői a gyerekek, hanem élik az óvodás mindennapjaikat természetes környezetben.”

/ Sz.A. tanító/

 

„Az itt dolgozó pedagógusok nem divatból, öncélúan fordultak a népi kultúra felé. Tiszteletre méltó eredményeiket azért érhették el, mert felismerték a népi kultúra és a hozzá kapcsolódó néprajzi értékek valódi tartalmát. Tudják, hogy egy KINCS birtokosai, amelyet személyiségükben és szívükben hordozva tehetnek hitelessé.”

/Sz. M. óvodapedagógus/

 

„Az apróságok nyitottak minden újra, bátran és boldogan fordulnak az ismeretlen felé és befogadják azt. Ezek az ismeretek különösen segítik a gyerekeket az iskolai beilleszkedésben. Ezt úgy is elmondhatom, mint akinek nagyobb, már iskolás gyermeke is ebben az óvodában töltötte el óvodás éveit.”

/M.J. édesanya/

 

„A néphagyományok őrzése (pl. néptánc), a kreatív foglalkozások, fejlesztések, a tornák, az angol tanulás sok örömet adnak gyermekemnek, melyet kimagasló szakmai munkájukkal, szeretetükkel és türelmükkel remekül adnak át a gyerekeknek az óvónők.”

/B. B. Sz. – szülő/

 

„Rengeteg külön programot (vásárok, egészségnap, ünnepségek, bábszínház, séták stb.) szervez az óvoda, ezeket mindig nagy izgalommal várja a kislányom.”

/B. B. Sz. – szülő/

 

„Onnan tudom, hogy a legjobb helyen van a gyermekem, hogy imád óvodába járni, rengeteg élménnyel és több tucat saját munkával jár haza az oviból nap, mint nap.”

/B. B. Sz. – szülő/

 

„A mi második otthonunk.”

/G.M. – szülő/

 

„Ahol derűs, szeretetteljes légkör várja gyermekeinket és bennünket szülőket is az év során megrendezett nyílt napokon (…)”

/G.M. – szülő/

 

„Öröm ide megérkezni! Jó itt együtt lenni! Jó innen erőt meríteni!”

/G.M. – szülő/

 

Megértés, türelem, segítőkészség árad a családok felé. Az itt dolgozók szeretete hatja át a mindennapjainkat.”

/G.M. – szülő/

 

„Számomra az a legfontosabb, hogy a mi gyerekeink nagyon jól érzik itt magukat.”

/G.M. – szülő/

 

„Aki iskolás, végtelen szeretettel gondol vissza az itt eltöltött évekre, óvónénikre, barátokra; aki óvodás, boldogan és örömmel indul minden reggel és sok élménnyel gazdagodva tér haza, a kistestvér, pedig vágyakozik, és már jelen időben mesél az óvodáról, mintha ő is részese lenne a napi eseményeknek. Nekünk ez a legtöbb, amit az óvoda nyújthat!”

/G.M. – szülő/

 

„Köszönet minden örömteli pillanatért!”

/G.M. – szülő/

 

„Az első mosoly Józsi bácsitól még a kertben.”

/G.M. – szülő/

 

„ A gyerekek cselekvéseiken keresztül olyan, a későbbi életükre is meghatározó élményeket kapnak, amelyek a szülőföldhöz, a társakhoz való érzelmi kötődést alapozzák meg. A mindennapok és egyes jeles napok hagyományőrző szokásai az óvodai élet ritmusába jól illeszkednek, melyeket az otthonukba is hazavisznek.”

/C.-né L. I. – I. B. szülők/

 

„A foglalkozásokon a kirándulások alkalmával összegyűjtött magvakat, terméseket, leveleket használják fel s a munka közben sok okos dolgot sajátítanak el a természetről, hagyományokról, mindeközben rengeteg népi mondókát, dalt tanulnak.”

/C.-né L. I. – I. B. szülők/

 

„Örülünk, hogy a vezető óvónő és irányítása alatt tevékenykedő munkatársai szakmai felkészültsége maximálisan megfelel a folyamatosan változó elvárásoknak.”

/C.-né L. I. – I. B. szülők/

 

„Az egyik családi napon alkalmam volt látni, hogy kellemes, felszabadult légkörben milyen komoly munka folyik a csoportban. Nemcsak az egyéni sajátosságokhoz alakított, minden gyermekre külön odafigyelő, magas színvonalú oktatás nyűgözött le, hanem az a kölcsönös bizalomra épülő kedves játékosság…”

/C.-né L. I. – I. B. szülők/

 

„Megnyugtató számunkra, hogy örömmel készülnek reggel az oviba, szeretik az óvónéniket és a dajka nénit, akik hétről-hétre izgalmas, érdekes feladatokkal látják el őket.”

/Sz.-né E. – Zs.-né A. szülők/

 

„Talán legizgalmasabb feladat volt mindenki számára egyaránt az angol nyelvvel való ismerkedés. Mára természetessé vált a csoportban a „kétnyelvűség”: jó volt látni a nyílt napokon, az ünnepi előadásaikon a gyerekek sugárzó arcát.”

/Sz.-né E. – Zs.-né A. szülők/

 

A jó közösségi élet jellemzi, hogy eljutnak sok érdekes helyre, kirándulásra és az ilyen alkalmak igazi nagy családdá kovácsolják a vidám kis csapatot.”

/Sz.-né E. – Zs.-né A. szülők/

 

„Külön programokat is biztosítanak a csimotáknak. Minden évben van bábszínház bérletük, járhatunk úszótanfolyamra. Hagyományosan május végén kerül megrendezésre  az Aprók napi vásár, ahol lovacskázás, sátorok, közös főzés, arcfestés és még ezer program várja a gyerekeket és a szülőket.”

/O. Á. – szülő/

 

„Kedves Anyukák, Apukák! Ne essetek az én hibámba, ne féljenek attól, hogy a gyermeketek közösségbe kerül, szüksége van rá! Nem „gyermekmegőrzés” folyik az óvodában! Vajon hányan tudjátok otthon kisebb-nagyobb testvérek nagy számú közösségében szocializálni gyermeketeket? Meg kell tanulniuk vigyázni a kisebbekre, tisztelni a nagyobbakat, együtt játszani, barátságot kötni. Ne féltsétek őket attól, hogy egy sokszínű közösség tagjaként határozhassák meg magukat! Ki kell tekinteniük a nagyvilágba, és higgyétek el, ők nem félnek ettől!

Találkozunk a Ceglédi úti Óvodában”

/O. Á. – szülő/

 

„…az ünnepekre való felkészülés, a jeles napokra, az egyes tevékenységekre fektetett hangsúly, illetve a napi foglalkozások, nagyon sok maradandó élményt nyújtottak, nyújtanak gyermekemnek.”

/T.T.- szülő/

 

„Otthon folyamatosan énekel, bemutatja a legújabb tornagyakorlatot, vagy elmeséli, hogy régen, a téli időszakban mit csináltak a fonóban,”

/T.T.- szülő/

 

Sziasztok !

Én a Ceglédi úti oviba járok. Süni csoportos vagyok. Vannak más csoportok is, Maci, Mókus, Cica, de nem szabad velük verekedni az udvaron, nem értem, miért, hiszen  nem is sünik.

Anya mindig kérdezi, hogy mit tanultunk az óvodában? Nem érti, hogy nincs időnk tanulni. Reggeli után rajzolunk, ragasztunk, Ágika és Mártika óvó néni olyan érdekes dolgokat mutat nekünk, amiről anya még nem is hallott. Utána énekelnek, verset mondanak, és ami nagyon tetszik, azt addig ismételik, amíg mi is nagyon tudjuk. És  lehet térképeket nézegetni, megbeszélni, milyen országban milyen állatok élnek, lehet dolgokat megszámolni, csoportosítani, mindezekért piros pontot kapni. Ki ér rá  ilyenkor tanulni ?

Félek, hogy az iskolában a sok  tanulás miatt már nem lesz idő verselni, énekelni, számolni, építeni. Addig még kihasználom az időt.

Anya azt mondja, hogy ez hagyományőrző óvoda, de én nem tudom, mi az. Amikor a farsangon   fonót játszottunk, orsót, almát gurítottunk, énekeltünk, anya ájuldozott, hogy ezek valódi népdalok. Miért, milyen van még?

Arra már én is rájöttem, hogy pörgős szoknyában csajosabb az ember, mint macialsóban, és könnyebb elérni, hogy a fiúk az ember haját húzgálják. Persze  pörgős szoknyában az ember ilyenkor nem pofozkodik, hanem lányosan sikkant egyet.

Anya szeretne óvodás lenni, mert akkor ebéd után lefekhetne aludni, de hát nem férne el a kiságyamban. Félek, hogy ha majd én sem férek el a kiságyamban, akkor már nem járhatok ide, és végképp meg fogom tudni, hogy mit ért anya „tanuláson” meg „hagyományőrzésen. ”

Sünike

 

„Mikor ide jöttünk csak én sírtam,mert nagy lett a kicsi lányom…..óvodás lett. Most eljöttünk és mindenki sírt… anya… apa és ő is..és a mókusok is….mi mindent tőletek tanultunk …amit sosem fogunk elégszer megköszönni és hiszem és tudom, minden egy örök emlék marad.
Az emlék olyan virág, amely nem hervad el soha,
Eső nem tépi el, szél nem hordja tova,
Gyűjtsél tehát csokorba, amennyit csak lehet,
A csokor közt őrizd meg örök emlékemet.
„aki egyszer mókus marad mókus marad örökké….”
nagyon hiányoztok drága mókusok.

/K.H. – szülő/